pondělí 29. dubna 2013

Traband v Havlíčkově Brodě 19. dubna 2013

Traband bohužel zastihla 17. dubna v Liberci velká nepříjemnost – bylo jim ukradeno auto plné hudebních nástrojů. Jarda to sice na oficiálním webu vtipně glosuje Óóókradenííí tááám stóójííí, okradenííí...., ale faktem je, že zmizely výborné červené klávesy NORD Electro 3, do kterých byly nasamplovány autentické tóny Jardova harmonia, dvě trubky, nějaké součásti Václavova bubenického setu a jedna z Jardových černobílých kytar (alespoň že ne barytonka, ale ta druhá). Liberecký koncert prý byl hodně improvizovaný a zajímavý, do Havlíčkova Brodu o dva dny později už Traband dorazil připraven na novou situaci, Jana měla jakési vypůjčené klávesy, Jarda vytáhnul nějakou starou žlutou kytaru (domníval jsem se, že to bude ta, se kterou hrával ještě v countrypunk verzi Trabandu v druhé půli devadesátých let, ale podle fotek koukám, že se trošku liší) a hlavně oprášil klarinet (!), i když na něj nakonec zahrál jen dvě písničky. Koncert se konal v klubu Oko, kde jsem kdysi byl na Monty Pythonech a koncertě Zuzany Navarové a kapely Koa (když ten prostor ještě byl kinosálem), od přestavby jsem zde byl poprvé, stejně jako na koncertě Trabandu v Brodě. Jednalo se vlastně o teprve druhý koncert Trabandu v Brodě, ten první se odehrál v Oku v listopadu 2010. Pódium je zde netypicky vysoko, ale zase se o tu zeď, která před vámi – pokud jste v první řadě – stojí, lze dobře opírat.

V březnu Jarda napsal na webu, že už zkouší nové písničky a nové album by mohlo vyjít už na konci letošního roku, ale na koncertě žádná novinka nezazněla a kromě změny v nástrojích se nejednalo o nijak zásadně odlišný koncert od těch, které známe z posledních let. Začalo se Princeznou Ladou, následovali Indiáni ve městě a pak Do ticha. Do ticha Traband zahrál i v prosinci v Praze, že by snad uvažovali o vydání této pecky na novém albu?

Kolib, člen Klubu přátel ETF, to tam řádně rozpařil, zvlášť když Jarda vzal starou kytaru a došlo na hity z alba O čem mluví muži, největší překvapení v tomto směru byla Baletka aneb Duchové zemřelých. Uprostřed koncertu byla krátká pauza, během které vystoupil plachý básník z Petrkova se svými básněmi, a pak znovu pokračoval Traband. Na klarinet Jarda zahrál Pět prstů a Evangelium podle Jarouše a my marně vzpomínali, jak jsme to tenkrát mohli zvládnout udýchat. Nejvíce songů (6) zahráli z Domasa, ale i 5 z Kolotoče je velmi příjemných. Zaujala také píseň Dej mi, Bože, dobrou ženu (v klasické, nerozšířené verzi). Z nejnovějšího alba klasicky nezaznělo nic kromě Princezny Lady. Škoda.

Užil jsem si skvělý koncert, rozšířil počet míst, kde jsem byl na Trabandech, a zapařil s Kolibem (což Jarda dokonce z pódia nějak vtipně glosoval). Takže dobrá akce.

Moje fotky zde.

Traband, Havlíčkův Brod, Oko, 19. dubna 2013: Orel & panna, Krysy, Sáro!, Duchové zemřelých, Pět prstů, Na širém moři, Ponorná řeka, Historka z podsvětí, Evangelium podle Jarouše, Černý kafe, Viděl jsem člověka, Road Movie, Marie!, Černej pasažér, O malém rytíři, Lovci lebek, Krasojezdkyně!, Dej mi, Bože, dobrou ženu, Tichý muž, Indiáni ve městě, Pálíš, doutnáš, nehoříš, Bez tíže, Kantorovy varhany, Obešel jsem horu, Krajina v obrazech, Princezna Lada, Do ticha.

Žádné komentáře:

Okomentovat