sobota 25. prosince 2010

Traband a Poletíme? ve Futuru v prosinci 2010

V pondělí 20. prosince 2010 se v pražském klubu Futurum konal benefiční koncert Trabandu a Poletíme? pro občanské sdružení Bodaj. Tam jsem nemohl chybět (na vánočním koncertě Trabandu jsem nechyběl - kromě roku 2008, kdy se nekonal - od roku 2003); oproti loňsku (také koncert pro Bodaj), kdy jsem kvůli výraznému zpoždění musel oželet většinu setu kapely Dva, jsem letos nikam nespěchal a tak jsem si to hodlal pořádně užít. A k tomu po Trabandu měli hrát Poletíme? - skvělá kombinace. Nemyslím si to jen já a tak byl sál solidně plný, přišel i Jakub s Bárou, Ráchel s Aničkou Junovou, Kubišta, Kady a ke konci dorazil z práce i Hašlerka.

Žel, potvrdilo se moje tušení a koncert už začal s velkým zpožděním. První dvě části oddělené malou přestávkou, kdy nám bylo představeno sdružení Bodaj, odehrál Traband. Koncert to byl jako vždy výborný, playlist se dost podobal ostatním koncertům za poslední půlrok, ale samozřejmě zazněla Koleda (vyřvat Zloděje a dezertéra jakožto další vánoční píseň se mi nepovedlo, natož Medvídka od skupiny Květy) a dvě už dlouho neslyšené písničky z Přítele člověka: Dej mi, Bože, dobrou ženu (v původní verzi textu, tedy bez rozšíření) a Havrani. Traband celkově zahrál dost písní z Road Movie, na staré vykopávky z O čem mluví muži tentokrát vůbec nedošlo (vykopávky zastoupila jen píseň O malém rytíři). Ale opět musím poznamenat, že nezazněla žádná novinka, poslední novou písničku na koncertě Trabandu jsem tak slyšel naposledy před rokem na loňském vánočním koncertu a od té doby ji nehráli (plus Co se v mládí naučíš na křtech Domasa, kterou jinak na koncertech nehrají). I tak zahráli 21 písniček a koncert byl velmi výživný.

Ke konci setu Trabandu konečně dorazili Poletíme? (vyráželi z Brna někdy v půl sedmé a na D1 sněžilo...). Před jejich setem se konala dražba obrazů klientů Bodaje a pak už mohli spustit. Už bylo dosti pozdě, ale publikum naštěstí neprořídlo, v první řadě pařil Vašek Pohl a za ním celý zbytek sálu. Koncert byl složen z "best of" dvou alb Poletíme? a z novinky Drápy. Kolem půlnoci však publikum přece jen trošku prořídlo (ach ti Pražáci a jejich poslední metro), ale koncert pokračoval až do 0:45, po jeho konci se už Futurum vyprázdnilo rychle. Já s Ráchel a Hašlerkou jsme si ještě dali pivo a čekali na Jáchyma, abychom mohli jít společně do hospody. Já se na chvilku dokonce ocitnul v šatně, kde se mi Jarda pochlubil svou novou kalimbou a zahrál na ni jakousi koledu (už nevím kterou, možná Vondráši, Matóši nebo tak něco).

Tím, že jsem šel po koncertě do hospody, mi bohužel unikl rozlučkový večírek v mém oblíbeném, ale žel zanikajícím knihkupectví v Opletalově ulici, který se konal stejnou noc a kam jsem byl také pozván. Když jsem tudy ale v půl páté šel na vlak, viděl jsem výlohou známky po bujném večírku a několik lidí usínajících na podlaze. Škoda, no.

Pár fotek tady.

Písničky Trabandu: Indiáni ve městě, Pálíš, doutnáš, nehoříš, V oku dravce, Kantorovy varhany, Zasněžená, Obešel jsem horu, Krajina v obrazech, Kalná řeka, Tak to mám rád, Dej mi, Bože, dobrou ženu, Havrani, Tichý muž, Princezna Lada, Černej pasažér, O malém rytíři, Černý kafe, Holubi, Můj táta a já, Koleda, Viděl jsem člověka, Žižkovská romance.

1 komentář: