neděle 29. ledna 2012

Traband - vánoční koncert ve Futuru

Od roku 2003 jsem nechyběl na žádném pražském vánočním koncertě Trabandu, pokud se konal (ve dvou letech byly koncertní přestávky), takže jsem si ten loňský nemohl nechat ujít. Konal se už tradičně ve smíchovském Futuru a jako host vystoupilo tubové kvarteto Síla, ve kterém hraje trabandita Robert.

Kapela byla velmi dobře naložena a odehrála výborný, vcelku dlouhý a velmi výživný koncert. Po prvním setu Trabandu nastoupila Síla, pak se vrátil Traband, zahrál společně se Sílou sedm svých hitů a koncert zakončil opět samotný Traband, ke konci i s hostující Lucií Redlovou. V první půlce se publikum spíše rozehřívalo, ale druhá půlka bez váhání směřovala k značně našlápnutému závěru, kdy se pod pódiem už regulérně pařilo. Během večera Traband přehrál skoro celé album Road Movie včetně Koledy, která nesměla chybět, naopak z nového alba Neslýchané! zazněla jen Princezna Lada, která má natolik odlišnou historii od zbytku alba, že se ji skoro zdráhám počítat. Je to škoda, přijde mi, že Jarda na to album po několika ne úplně nadšených recenzích trochu zanevřel (ano, není tak dobré jako ty předchozí, ale obsahuje skvělý písničky, žel jsem stále ještě nenapsal slíbenou recenzi). Mezi další zajímavá playlistová překvapení patřila třeba i dlouho neslyšená Katarína, či Lovci lebek vyřvané dvěma magory v publiku.

Pálíš, doutnáš, nehoříš jsem snad poprvé v životě slyšel ve verzi bez foukací harmoniky, kterou nahradily Janiny klávesy. Také Dušan byl velmi zajímavý, založený na trubce a klávesách, refrén „švestka švestka, meloun meloun“, který před lety zpíval/rapoval legendární Evžen Kredenc, byl pouze instrumentální.

Pak nastoupilo tubové kvarteto Síla. Napřed zahrálo jakousi skladbu s hostující Janou na trubku, pak s Václavem za bicími When the Saints Go Marching In. Pak už hráli sami (namátkou Dvořákovu Humoresku, Šlitrovu Purpuru, znělku Vinetoua, soundtrack k Mission: Impossible) a skladby prokládali velice vtipnými komentáři, čímž si dost získali publikum. Po jejich samostatném bloku nastoupil opět Traband a zahráli společně sedm připravených písniček, což bylo parádní. Jarda s Janou nehráli, jen zpívali a dělali různé opičky, došlo třeba i na dlouho neslyšenou Na konci cesty. Známé melodie aranžované pro čtyři tuby a bicí včetně různých meziher a dalších vychytávek jsem si skutečně dost užil.





A pak už hrál Traband starý fláky, hostovala také Lucie Redlová a po Sáře a Sestřičce (na moje přání) byl dočista konec. Pěkné to bylo.


Moje fotky zde.

Traband + Síla, Praha, Futurum 15.12.2011: Sáro!, Přijíždí posel, Nejsem sám, Panenka Bárbí a Málborou men, Na širém moři, Holubi, Dušan, Viděl jsem člověka, Road Movie, Katarína!, Marie!, Lano, co k nebi nás poutá, Mraky, Lovci lebek, V jejích šlépějích, Tichý muž, Indiáni ve městě, Pálíš, doutnáš, nehoříš, Kantorovy varhany, Obešel jsem horu, Princezna Lada, Sestřičko!; Traband + Síla: Černej pasažér, Černý kafe, V hořícím keři, Krajina v obrazech, Žižkovská romance, Na konci cesty, Koleda.

Žádné komentáře:

Okomentovat