úterý 17. září 2013

Traband v Hlinsku, 6. září 2013

V pátek 6. září jsem se s Malým vlkem vypravil do Hlinska na koncert Trabandu. Konal se v pěkném prostředí náměstíčka v Betlémě a já si tím pádem připsal do svého pomyslného seznamu, kde všude jsem byl na Trabandech (namátkou Mladá Boleslav, Modletín, Kuřim, Kopřivnice), další místo. Přišlo docela dost lidí, většina seděla na lavičkách (které ihned po koncertě hroznou rychlostí zmizely, ani jsem se nestačil ohlédnout, takže organizace koncertu byla asi zvládnuta dobře), ale na krajích pár lidí pařilo. Koncert mírně komplikovaly nějaké technické problémy (hlavně s Robertovým odposlechem), ale jinak šlo opět o velmi vydařený koncert.

První písní, jakýmsi „loučením s létem“, jak to nazval Jarda, byla Krajina v obrazech. Koncert byl rozdělen do poměrně jasných bloků, počátečním byl blok písní z Domasa + Princezna Lada. Následující blok „klidných písní“ vyplňovaly kousky z alba Přítel člověka, ze kterého zazněla skoro půlka skladeb. Došlo samozřejmě i na nejstarší hity a koncert tak byl opět průřezem ze všech alb. Z nevydaných písní opět zahráli Do ticha, za poslední rok jsem ji tak slyšel už potřetí. Novinku tentokrát žádnou nezařadili, Pokaždé když přicházíš (viz text na webu ETF) hráli jenom během zvukové zkoušky. Ke konci zahráli na přání publika Mraky či Lano, co k nebi nás poutá. Narozdíl od koncertu v Kuřimi v červnu letošního roku jsem si nijak nepovšiml, že by Vašek používal svoje nové elektronické bicí, i když namontované v soupravě je měl. Ale možná jsem jen hluchej.

Nejzajímavější ale na koncertě bylo to, že Jana Kaplanová čeká dalšího potomka už tak hodně, že už patrně nemůže hrát na trubku. Kromě několika písní z Přítele člověka, při kterých hrála na svou černou kytaru, a Vlaštovek, kde jenom zpívala, seděla celý koncert za klávesami (dokonce i při Lanu, když za nimi seděl i Jarda) a nevídaně na ně válela, některé písně tím dostaly další grády. Někde přesto trubka chyběla dost citelně (Černej pasažér či Na širém moři: představte si part trubky v této písni hraný na klávesy, hlavně v závěrečném hou, hou, tadadadadá, hou, hou, tadadadadá, hou, hou, tadadadadá pádadatapa!).

Po dvou letech jsem zase slyšel Kámen v botě, dokonce poslední dobou i slýchám dříve dost vzácnou Co se v mládí naučíš. Koncert se, jak jsem již psal, velmi vydařil a nadšením zářil i Malý vlk, který na Trabandech už dlouho nebyl.

Pár fotek zde.

Traband, Hlinsko, Betlém, 6. září 2013: Orel a panna, Sáro!, Jak to všechno pěkně roste, Přijíždí posel, Na širém moři, Černý kafe, Marie!, Lano, co k nebi nás poutá, Mraky, Černej pasažér, Ve stejném okamžiku, Dej mi, Bože, dobrou ženu, Adam & Luna, Jdu krajinou, Tichý muž, Vlaštovky, Indiáni ve městě, Pálíš, doutnáš, nehoříš, Co se v mládí naučíš, Bez tíže, Kantorovy varhany, Krajina v obrazech, Kalná řeka, Princezna Lada, Muž, který sázel stromy, Kámen v botě, Do ticha.

Žádné komentáře:

Okomentovat