pondělí 22. června 2015

Traband na ObrFestu

Na Trabandech jsem nebyl od loňského listopadového křtu Vlnobeatu na Flédě, což je na mě docela dlouhá doba. Takže když jsem zjistil, že Traband hraje na sousedském festiválku u fotbalového hřiště okrajové brněnské části, v Obřanech, tak jsem nemohl chybět. Dojel jsem až těsně před začátkem setu Trabandu, takže k předchozímu programu festivalu se nemohu vyjadřovat, hrály patrně nějaké místní kapely, žánrově dost odlišné, probíhala gastronomická soutěž a tak podobně, co zhruba dle našich představ patří k malému festivalu organizovanému radnicí malé městské části, či minimálně s její podporou. Když jsem zaplatil na vstupu a vešel jsem, tak jsem kromě Trabandu právě se dorozumívajícímu se zvukařem a nafukovacího hradu plného dovádějících dětí hned potkal jednoho známého, který se na organizaci festivalu podílel tím, že točil zmrzlinu; hned jsem jednu dostal, za což děkuji.

Brzy poté již začal hrát Traband (i zde v plné sestavě s banjem). Zahájil písní Vidím tě, singlem z aktuálního alba, další na řadě byli Indiáni ve městě na přání potomků organizátora festivalu. Polovinu písní tvořily novinky z Vlnobeatu, Jarda zařadil také Bez tíže jako reakci na kozu procházející se pod pódiem, kupř. z nejstarších písniček nezaznělo nic, těžko říct, jak by se koncert dál vyvíjel, bohužel zhruba v půlce jej překazila docela velká bouřka. Když Jarda viděl, že se patrně dešti nevyhneme, pozval na pódium místní bubenické těleso Spálený sušenky, se kterými měli domluvené, že zahrají v několika písních. Nakonec stihli zahrát jen Černý kafe, pak musel být koncert přerušen. Původně bylo plánováno, že Spálený sušenky zahrají s Trabandem až na konci, naštěstí si Jarda včas uvědomil hrozící nebezpečí. Jak mi pak říkal, stejně mu bylo dost líto, že nedošlo na další naplánované písničky.

Bouřka byla vydatná a po jejím odeznění už nešlo hrát na pódiu, stála tam voda. Během čekání v zázemí pro kapely si ale Robert zahrál s Mojmírem Bártkem, jehož The Young Pekáč byl na programu po Trabandech, a solidně to tam dechovkářsky rozjeli.


Když přestalo pršet, tak vyšli na trávník a tam pokračovali v jamování, přidala se i Jana s trumpetou. Kolem nich se utvořil hlouček a nadšeně je sledoval. Bártek Roberta i Janu slušně péroval. Hlouček hlasitých fanoušků Trabandu začal halekat známé songy, přidal se i Jarda a Robert s Janou a bylo z toho velké békání.



Pak pořadatelé přeci jen dali prostor Young Pekáči a ti zahráli unplugged uprostřed hloučku na trávě. Jestli poté do noci pokračovala nějaká afterpárty bohužel už nevím, během setu The Young Pekáče jsem už spěchal domů.

Takže koncert Trabandu byl bohužel sotva poloviční, ale zas tak mrzet to návštěvníky festivalu nemusí, večírek se vydařil.

Pár fotek zde.

Traband, ObrFest, Brno-Obřany 13. června 2015: Černý kafe, Indiáni ve městě, Bez tíže, Kantorovy varhany, Kabát '66, Mluv se mnou, miláčku, Písmem klínovým, Pokaždé když přicházíš, Vidím tě.

Žádné komentáře:

Okomentovat