čtvrtek 20. ledna 2011

Jananas - singl Raut

Tak je tu rok 2011 - že bych už konečně začal trochu víc psát o hudbě, jak mám už několik let v plánu?

Kapelu Jananas jsem poprvé, myslím, zaregistroval v červnu 2009 v Událostech v kultuře, kde doprovodila rozhovor o chystaném největším folkovém festivalu Zahrada, který probíhá pravidelně na začátku prázdnin. Moc jsem si na ně nepamatoval, ale trochu utkvěli jako mladá, snad i docela zajímavá partička. Na Zahradě Jananas vyhrál jednu z festivalových cen a od té doby jsem o nich pořádně neslyšel. Až teď. Jananas vydal u Indies Scope první studiové eponymní album se singlem Raut.



Ta písnička žel není dobrá. Naplňuje představy folkáčů o dobrém textu, ve kterém musí být plno slovních hříček a neotřelých rýmů (mojito / mohl i to; indický bufet / i na záchodě fet), text musí mít druhý až třetí plán a úplně dole musí být skryto "vážnější téma", v tomto případě povrchnost večírků vyšší společnosti ("je to producent"; "ženy neurčitých profesí"), které navíc hltavě sledujeme ve zprávách. Taky je záhodno přidat laskavý a humorný vzkaz předchozím generacím folkařů ("nohama stírám rosu na kolejích"). Bohužel tyto už v zárodku spíš problematické přestavy píseň navíc naplňuje takovým spíše xindlovským způsobem, který ale u folkáčů poslední dobou hodně zabírá (Xindl X vyhrál obdobnou diváckou cenu na Zahradě o rok dříve). Ještě k tomu přidejme stupidní refrén a je vymalováno. Škoda. Zpěvačka i hudba je vcelku zajímavá.

Na album vyšlo už několik pozitivních recenzí, ale po tomhle singlu nějak nemám chuť se jím víc prokousávat. Trochu mi to připomíná i tvorbu Žambochů, jejichž druhé album bylo uvedeno singlem S_p_a_m_p_a_p_a_m o "velkém problému dnešní společnosti" - nevyžádané e-mailové poště. Taky jsem se k tomu albu pak už nedostal, i když mu folkaři nadělili Anděla.

Žádné komentáře:

Okomentovat